FAQ

  • Lithium-teknologien tilbyder højere effekttæthed (kWh pr. Kg) end blysyre. I praksis betyder dette et 4 gange lettere batteri med samme nominelle kapacitet. Et andet vigtigt incitament er batteriernes levetid med mindst to forventede cyklusser forventet sammenlignet med blysyre, hvilket er bakket op af en problemfri garanti på 5 år.

    Fleksibiliteten ved opladning på ethvert tidspunkt i løbet af dagen uden vedligeholdelseskrav bidrager til den samlede problemfri oplevelse

  • Bly-syre batteriteknologi er over 100 år gammel og har vist sig at være pålidelig og relativt billig. Baseret på din ansøgning (lav kilometertal osv.) Og budget samt vedligeholdelsesrutine kan det være en fornuftig mulighed at gå efter bly.

    Ser vi tilbage på vores erfaring, hvis batterierne vedligeholdes korrekt under et mildt klima, kan levetiden gå så langt som 8 til 10 år.

    Hvis temperaturen er et problem - så lavt som -20 ° C eller så varmt som 45 ° C - så er blybatterierne den foretrukne mulighed.

  • Første og evige spørgsmål, som ikke har noget endeligt svar. I vores brugskøretøjssegment er rækkevidden ikke et reelt problem, da de fleste slutbrugere kører i gennemsnit 50 km / dag. Fra for eksempel indsamling af affald til vedligeholdelse af grønne områder bruger kommunale agenter det meste af tiden på markerne snarere end i køretøjet, så det forklarer den lave kilometertal. 

    Med en bred vifte af batterimuligheder er vores rolle at sikre, at du får det rigtige batteri til din daglige anvendelse og dit budget. 

    Vi tilpassede vores data med de nye regler på plads, så intervallerne følger den nye WLTP-cyklus med op til 135 km autonomi. 

  • Baseret på vores omfattende erfaring med mangeårige kunder holder trækkraft blybatterier 6 til 8 år. I nogle tilfælde ser vi køretøjer over 10 år med stadig den samme pakke. 

    Sammenlignet med andre køretøjskomponenter efterfølges EOL af en streng genbrugsproces - standardiseret i de sidste 40 år - hvilket har vist sig at være meget effektiv (> 80% returrate). 

  • Vores nuværende udvalg af køretøjer har ikke brug for yderligere elektrisk installation. Slut køretøjet til et
    230V / 13A husstik.
     

    Efter anmodning kan G4 udstyres med standard Type 2-stik for at sikre kompatibilitet med de offentlige ladestationer.  

     

     

  • Det europæiske kørekort (klasse B) kræves for at bruge vores køretøjer, der er godkendt til firehjulede cykler eller N1 på vejene. 

    I Frankrig tilbyder vi den specifikke VASP-typegodkendelse på G4, som løfter kravet om kørekort, men begrænser maks. hastighed til 25 km / t. 

  • Goupil tilbyder som ekstraudstyr en elektrisk blæservarmer med det formål at opretholde kabine temperaturer på acceptable niveauer. Denne løsning kan ikke erstatte det valgfri dieselvarmesystem (WEBASTO), som har vist sig at være mere passende i kolde omgivelser. 

    På grund af karakteren af ​​applikationer, der involverer mange stop & go'er og døråbninger, er den elektriske blæservarmer den mest foretrukne løsning hos kunden og kan kombineres med opvarmningssædet, hvilket giver bedre komfort i frysedage. 

  • GOUPIL har altid lagt stor vægt på forbruget af det tilbudte elektriske udstyr for at undgå ofre for køretøjets rækkevidde. Som sådan, selv med vores mest magtfulde udstyr (En Goupil design højtryksrenser med 130 bar maks. Tryk), giver den kombinerede løsning mindst en typisk brugsdag. 

    I det virkelige liv forbruger højtryksrenser ca. 15% af 14kWh lithiumbatteriet i timen. 

  • De økonomiske incitamenter varierer fra land til land og kan have forskellige former. I Frankrig drager vores kunder fordel af miljøbonusen på 3000 €, når de erhverver en helt ny G4 eller G5 med N1-godkendelse. Vi foreslår, at du konsulterer din lokale importør for at vide mere om statens bidrag. 

  • Med momentet let tilgængeligt fra elmotoren tilbyder Goupil høje bugseringskapaciteter. For eksempel er G4 i stand til at trække 1 ton på vej (med klasse B-kørekort) og op til 1,4 ton med klasse BE-kørekort. 

  • Opladningstiden afhænger af batteripakken. Som en tommelfingerregel skal du bruge en hel nat (5 til 9 timer) for at oplade dit batteri fuldt ud. 

    Pas på, at blybatterierne ikke har brug for en komplet opladningscyklus, hver gang de tilsluttes væggen. Lithium-batterier kan oplades når som helst i løbet af dagen med en kapacitetpå ca. 20%, der er genvundet i timen. 

  • Vores køretøjer er designet til at opfylde din daglige rutine så meget som muligt. Med det i tankerne blev der sat prioriteter for at tilbyde en robust løsning med brugervenlighed med hensyn til manøvredygtighed og ergonomi, med en tilstrækkelig rækkevidde til at fuldføre en arbejdsdag minimum. Ved at tilbyde unikke funktioner defineres Goupils som et levedygtigt alternativ til køretøjer i brugsklassen inden for byrengøringssegmentet og industrielle applikationer. 

  • Goupil har indgået et samarbejde med SNAM, en pioner inden for batteriindsamling og genbrugskæde, der garanterer en genbrugskapacitet på mindst 70% med vores lithium-batterier. 

    Baseret på den resterende kapacitet for hver battericelle kan sidstnævnte genbehandles i en anden anvendelse eller reduceres til lithiumcarbonatpulver til en ny industrialisering. 

  • Designet er, at Goupil EV er perfekt monteret til applikationer som f.eks. Afhentning af skraldespand eller levering i sidste kilometer, hvor stop & go er mange. Uden kobling, vibrationer eller motorstøj forbedres slutbrugernes oplevelse meget, og vedligeholdelsesarbejdet reduceres. 

    Da vores løsninger hovedsageligt bruges i byerne i byerne, bidrager dette også til byens trivsel med betydeligt reduceret kulstofemission og et stærkt ønske fra kommunerne om at begrænse antallet af forbrændingskøretøjer i disse områder. 

  • Vi kan sige, at det er, men ikke længe. 

    Fra 2021 bliver de nye elektriske og hybridbiler nødt til at overholde en ny EU-regulering, der sigter mod at forbedre sikkerheden for fodgængere, cyklister og andre sårbare mennesker på gaden. Som sådan vil alle nye modeller være udstyret med et permanent system, der advarer folk om deres tilstedeværelse på vejene: AVAS (Acoustic Vehicle Alert System). 

  • Litiumbatterierne, der bruges i vores køretøjer, overholder meget strenge sikkerhedsbestemmelser (R100-02). Blandt over 2000 køretøjer i omløb er der ikke registreret nogen hændelser. 

  • Nej. Siden starten har Goupil bevidst integreret omkostningerne ved batteriet i bilprisen. Vi tilbyder langtidsleasing på hele køretøjsbasis. 

  • Goupil blev grundlagt i 1996 med det ene formål at designe og fremstille 100% el-køretøjer. Med den tillid, der er opnået gennem årene fra vores kunder og partnere, skabte og opbyggede vi det kompakte marked for elektriske køretøjer, hvilket gør vores virksomhed til pioner inden for dette område. 

  • Med de nuværende hjælpepriser i Frankrig koster en fuld opladning mellem 1,20 € og 2,50 € afhængigt af batterikapaciteten. Dette svarer til 0,02 € pr. Km eller 2 € pr. 100 km. 

  • Selvom Goupil tilhører Polaris Industries Inc., førende inden for fremstilling af terrængående køretøjer (ORV), har vi en helt anden tilgang med køretøjer designet til vejbrug og specifikke arbejdsbehov i tankerne. Leveres med græsdæk, vores køretøjer kan køres i græs og græs og bløde omgivelser. 

    For nylig lanceret bringer G2-designet nogle off-road-funktioner, der gør det muligt at køre på ru terræn, der normalt er forbeholdt 
    ATV / 4x4.